Nyårslöften? Så håller du dem!

Svårt att hålla dina nyårslöften? Jag kan gissa på att de flesta av er har löften som:

*Börja träna
*Sluta äta godis
*Bädda sängen varje dag
*Bli hälsosammare/ äta nyttigare
*Sluta äta skräpmat
*Sluta röka/snusa/dricka

Och de flesta som kör med nyårslöften bruka inte belöna sig själv efter en viss tid, eller har jag fel?
Om du med nyårslöfe har tillexempel att sluta äta godis, hur frestande är det inte om alla sitter och äter godis förutom du? Det är jobbigt kan jag lova, been there done that!
Hur mycket pengar tro du inte du sparar in på att låta bli chipspåsen en månad? Jag kan garentera att du sparar mycket, så vad kan man istället göra med de pengarna? Som gynnar både dig och din kropp? Lite massage är det magiska ordet haha:) Ta tillexempel en nack-ryggmassage, det kostar ca 400 kr och tar ungefär 30 min, man måste skämma bort sig själv ibland, och det är ett perfekt tillfälle då du låtit bli godiset någon månad!:)

Sen till er som vill bli hälsosammare, om ni ser de friterade potatisarna vad tänker ni då? "Åh vad gott"? visst har jag rätt? Istället borde ni testa att tänka "vad gör det här med min kropp" och den tanken får många att tänka över sina matvanor.

Ni som ska bädda sängen varje dag, tänk om någon kommer och plingar på dörren? Ska du låta stackaren stå ute och frysa medan du bäddar sängen fort? Det är 20- ute! Och vad ska du ha för ursäkt? "jag hörde dig inte knacka" eller "förlåt, jag satt på toaletten".
Alla gillar fräscha hem, vilket innebär bäddad säng!

Lycka till♥
Miss A


Kommentarer
Postat av: kanar n' sara - teamos

ny start i bloggen!

besök / följ :)



haft en bra dag ?

2009-12-30 @ 20:19:47
URL: http://teamos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0